کاربرد صندلی کانتر فرانسوی چیست؟

صندلی کانتر لویی
یکی دیگر از ویژگی‌های صندلی کانتر فرانسوی نسبت به سایر مدل های صندلی کانتر این است که دارای پشتی بوده و می‌توانید زمان بیشتری را ...
صندلی کانتر لویی

دکوراسیون و مبلمان خانه نقش اساسی در زیبا شدن خانه دارند؛ لذا برای انتخاب مبلمان و لوازم خانه باید نهایت دقت را به خرج دهید تا بنا به سلیقه و فضایی که دارید، بهترین لوازم منزل و مبلمان را انتخاب کنید. برای این کار، نیاز دارید که انواع مبلمان و لوازم خانه را بشناسید و کاربرد هر یک را بدانید.

صندلی کانتر فرانسوی یا همان صندلی کانتر نئوکلاسیک، یکی از انواع مبلمان است که امروزه و به دلیل زندگی آپارتمانی و کوچک‌تر شدن خانه‌ها، طرف‌داران زیادی دارد. این صندلی بسیار کاربردی بوده و مناسب فضاهای کوچک است.

در این مقاله از مجله سان مبل قصد داریم در مورد صندلی کانتر فرانسوی، کاربرد آن و انواع صندلی‌ کانتر نئوکلاسیک صحبت کنیم.

صندلی کانتر فرانسوی چیست؟

در گذشته، آشپزخانه‌ها به صورت بسته و یک اتاق جداگانه در خانه در نظر گرفته می‌شد و آشپزخانه از قسمت هال و پذیرایی خانه کاملاً جدا بود؛ اما امروزه آشپزخانه‌ها دیگر به آن شکل قدیمی ساخته نمی‌شوند، بلکه دیوار بین آشپزخانه و سالن پذیرایی برداشته شده و از سالن پذیرایی به آشپزخانه دید دارد که اصطلاحاً به آن آشپزخانه اپن (به معنی باز) گفته می‌شود.

قبلاً از قسمت اپن آشپزخانه برای جابه‌جایی راحت و سریع وسایل و غذا به سالن ناهارخوری یا پذیرایی استفاده می‌شد؛ اما کم‌کم کانتر آشپزخانه عریض‌تر شد تا حدی که شبیه به یک میز گردید! ارتفاع کانتر آشپزخانه از ارتفاع یک میز استاندارد بیشتر است و عرض آن معمولاً بین ۸۰ تا ۱۰۰ سانتی متر متغیر است.

امروزه برای استفاده بهتر و بهینه‌تر از فضاهای کوچک آپارتمانی، از صندلی‌های مخصوصی برای کانتر آشپزخانه استفاده می‌شود که به آن‌ها صندلی کانتر یا صندلی اپن می‌گویند. حتی در خانه‌های بزرگ‌تر، از میز ناهارخوری تنها برای پذیرایی از مهمان استفاده می‌شود و اعضای خانواده معمولاً وعده‌های غذایی خود را در اطراف کانتر آشپزخانه و بر روی صندلی‌های اپن صرف می‌کنند؛ چون در این حالت دسترسی به آشپزخانه سریع‌تر و راحت‌تر است، از طرف دیگر ریخت و پاش ناشی از صرف غذا، به سالن پذیرایی یا ناهارخوری منتقل نمی‌شود.

فاصله نشیمن تا میز در صندلی میز ناهارخوری معمولاً تا ۴۶ سانتی متر است و این در حالی است که معمولاً فاصله نشیمن تا میز کانتر باید حدود ۳۰ سانتی متر باشد؛ بنابراین برای استفاده از کانتر آشپزخانه به عنوان میز غذاخوری، در ابتدا از صندلی‌های بار استفاده می‌شد که شبیه به چهارپایه بوده و ارتفاع نشیمن آنها حدود ۷۰ سانتی متر است.

اما پس از مدتی، صندلی‌هایی مخصوص کانتر آشپزخانه طراحی و تولید شد که این صندلی‌ها جک دار بوده و این امکان را به شما می‌دهند تا صندلی را در ارتفاعی که برای شما مناسب است تنظیم کنید. صندلی‌ کانتر فرانسوی در کارخانه سان مبل با ابعاد ۱۱۸ سانتی متر از سطح زمین تا پشتی صندلی و ۶۷ سانتی متر از زمین تا نشیمن است.

صندلی کانتر فرانسوی با نهایت ارتفاع خود که ۶۷ سانتی متر است برای میزهای اپن با ارتفاع یک متر مناسب بوده و برای ارتفاع‌های کمتر میز، شما می‌توانید با استفاده از سایر صندلی های جک دار موجود در بازار، ارتفاع آن را به اندازه دلخواه خود تنظیم کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های صندلی کانتر فرانسوی نسبت به سایر مدل های صندلی کانتر این است که دارای پشتی بوده و می‌توانید زمان بیشتری را بر روی بدون کمر درد بنشینید در صورتی که سایر مدل ها پشتی‌های بسیار کوتاهی دارند؛ چون معمولاً در بارها و رستوران‌ها، افرادی که روی این نوع صندلی‌ها می‌نشینند، آرنج خود را روی میز می‌گذارند و از میز به عنوان تکیه گاه استفاده می‌کنند، همین موضوع در این صندلی‌های کانتر باعث خستگی بیشتر شما خواهد شد.

البته امروزه مدل‌های متنوعی برای سلیقه‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند و شما می‌توانید صندلی کانتر با پشتی بلندتر در بازار پیدا کنید و یا حتی طرح مورد نظر خود را سفارش دهید تا به صورت شخصی سازی برای شما ساخته شود. در هر صورت دستتان کاملاً باز است که بر اساس سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی خانه خود، بهترین صندلی کانتر را انتخاب کنید. اما اگر سبک مبلمان شما نئوکلاسیک است حتما صندلی کانتر فرانسوی را برای جزیره و اپن خود انتخاب نمایید، چرا که زیبایی دو چندانی به دکوراسیون شما خواهد داد.

به دلیل ارتفاع زیادی که صندلی کانتر دارد، شما قادر نخواهید بود که پای خود را روی زمین بگذارید، بنابراین در قسمتی از پایین صندلی تکیه گاهی وجود دارد که به آن رکاب می‌گویند که در صندلی کانتر فرانسوی آن را در پایین آن مشاهده می‌کنید و شما می‌توانید از آن به عنوان تکیه گاه استفاده کرده و پای خود را روی آن بگذارید.

کاربرد صندلی کانتر فرانسوی

صندلی کانتر یا صندلی اپن، کاربردهای مختلفی دارد؛ شما می‌توانید هم در خانه‌های کوچک و هم در خانه‌های بزرگ از این صندلی‌ها استفاده کنید. در خانه‌های کوچک که جایی برای میز ناهارخوری وجود ندارد و یا اگر ترجیح می‌دهید به جای میز ناهارخوری فضای بازتر و بزرگ‌تری داشته باشید، بهترین گزینه استفاده از صندلی کانتر دور میز کاتر آشپزخانه است. صندلی کانتر فرانسوی این امکان را به شما می‌دهد تا بدون اینکه فضای اضافی در خانه‌تان اشغال شود، یک میز به عنوان میز ناهارخوری داشته و وعده‌های غذایی خود را روی آن میل کنید.

از طرف دیگر، اگر خانه بزرگی دارید و استفاده از میز ناهارخوری های بزرگ، فضایتان را کوچک نمی کند، می‌توانید از صندلی کانتر فرانسوی برای صرف وعده‌های غذایی خانوادگی و خودمانی استفاده کرده و فقط زمانی که مهمان دارید از میز ناهارخوری استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که خانه شما بی مورد شلوغ و ریخت و پاش نشده و حتی از ریختن احتمالی غذا بر روی فرش زیر میز ناهارخوری جلوگیری می‌شود و خانه شما تمیز می ماند.

از طرف دیگر، وقتی که از صندلی کانتر استفاده می‌کنید، به آشپزخانه دسترسی سریع و راحتی داشته و می‌توانید ظروف غذا را به سرعت به میز کانتر منتقل و یا به آشپزخانه برگردانید و همین موضوع باعث صرفه جویی زیادی در زمان و انرژی شما می‌شود.

انواع صندلی کانتر فرانسوی در سان مبل

در کارخانه سان مبل دو نوع صندلی کانتر فرانسوی تولید می‌شود. صندلی کانتر فرانسوی لویی و صندلی کانتر فرانسوی پشت تخت. این دو مدل قابلیت اضافه شدن حصیر دست بافت به پشت صندلی کانتر را دارند و همچنین قابل سفارش در رنگ های مختلف چوب، رنگ ها و جنس متنوع پارچه به انتخاب و سلیقه شما هستند.

صندلی کانتر فرانسوی مدل لویی

همانطور که اشاره شد صندلی کانتر مدل لویی در دو استایل ساده و پشت حصیری قابل سفارش است. در ادامه عکس‌هایی از این مدل را مشاهده می‌کنید.

صندلی کانتر لویی
صندلی کانتر لویی، تولید شده در کارخانه سان مبل
صندلی کانتر حصیری
صندلی کانتر لویی حصیری در منزل مشتری

صندلی کانتر فرانسوی پشت تخت

صندلی کانتر فرانسوی
صندلی کانتر فرانسوی در منزل مشتری عزیز سان مبل
فرانسوی 2 ساید

آیا هر پارچه ای برای صندلی کانتر مناسب است؟

زمان خرید صندلی کانتر فرانسوی، به پارچه صندلی خیلی دقت کنید. توجه داشته باشید روکش‌هایی که لیز هستند برای صندلی کانتر مناسب نیستند، چون همان طور که گفته شد این صندلی‌ها تکیه گاه بلندی ندارند و روکش لیز نشستن بر روی صندلی را برای شما دشوار می‌کند. از طرف دیگر، چون صندلی کانتر محلی برای صرف غذا و نوشیدنی است، امکان کثیف شدن صندلی کانتر نسبت به دیگر مبلمان خانه خیلی بیشتر است، بنابراین روکش صندلی اپن باید از جنسی باشد که به راحتی و با یک دستمال نیمه خیس پاک شود.

راحتی نشیمن صندلی کانتر از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کنید. نشیمن‌هایی که سفت هستند، صرف غذا بر روی صندلی کانتر را برای شما ناخوشایند می‌کنند. در صندلی کانتر فرانسوی تولید کارخانه سان مبل ما از تسمه و فنر تشک همزمان استفاده می‌کنیم. ضمناً پبشنهاد ما استفاده از تشک ۳۵ کیلویی اچ آر برای دوام بیشتر این صندلی است. اما شما می‌توانید فوم سرد نیز برای نشیمن این صندلی انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که حتکاصندلی را انتخاب کنید که با مبلمان خانه شما از نظر سبک و رنگ همخوانی داشته باشد در غیر این صورت زیبایی فضا شما را کم می‌کند. مثلاً اگر خانه‌ای مدرن دارید، از صندلی‌هایی که پایه‌های فلزی و طرح‌های مدرن دارند استفاده کنید و اگر انتخاب شما مبلمان نئوکلاسیک است، صندلی کانتر فرانسوی مناسب ترین گزینه برای شما است.

قیمت صندلی کانتر

صندلی کانتر در طرح‌ها و جنس‌های مختلف تولید می‌شود و قیمت آن بسته به تولید کننده و جنس آن می‌تواند بسیار متفاوت باشد. مهم است که از چه برندی خرید می‌کنید و چه جنسی را انتخاب می‌کنید. نمی‌توان قسمت مشخصی را برای تمامی صندلی‌های کانتر اعلام کرد و این موضوع کاملاً بسته به سبک و طرح و موارد مصرفی در ساخت صندلی، متفاوت است. اما می‌توان گفت که قیمت صندلی کانتر رنج وسیعی دارد و شما با هر بودجه‌ای می‌توانید صندلی کانتر مناسب خانه خود را در بازار پیدا کنید. 

سخن پایانی

امروزه، با افزایش طرفداران سبک مبلمان فرانسوی در ایران و کوچک شدن آپارتمان‌ها، اکثر افراد در پی استفاده بهینه از فضاهای کوچک خود هستند. صندلی کانتر فرانسوی یکی از اقلامی است که در سال‌های اخیر استفاده از آن در خانه‌هایی با سبک نئوکلاسیک و فرانسوی بسیار رواج پیدا کرده و دلیل آن همخوانی با سبک مبلمان و کاربردی بودن این نوع صندلی‌ها است.

صندلی کانتر فرانسوی انتخابی عالی هم برای خانه‌های کوچک و هم بزرگ است و مزایای فراوانی دارد. در این مقاله صندلی کانتر فرانسوی یا صندلی صندلی کانتر نئوکلاسیک و انواع آن را به شما معرفی کرده و در مورد کاربردها و قیمت آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم؛ امیدواریم مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. حتماً نظر خود در مورد این مقاله برای برای ما بنویسید.

۵/۵ از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
error: