ناهارخوری فرانسوی مناسب چه سبک دکوراسیونی است؟

میز ناهارخوری فرانسوی لویی 8 نفره
با توجه به ظاهر زیبا و کیفیت بالای میز ناهارخوری فرانسوی، این سبک میز طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. ما در این مقاله شما را با انواع میز ناهارخوری فرانسوی آشنا خواهیم کرد.
میز ناهارخوری فرانسوی لویی 8 نفره

بدون شک خرید میز ناهارخوری می‌تواند یک سرمایه گذاری گران باشد، اما با توجه به ظاهر زیبا و کیفیت بالای ناهارخوری فرانسوی، قطعاً ارزش سرمایه گذاری را دارد؛ چون هر قطعه از یک ناهارخوری که از چوب مرغوب ساخته شده باشد، بسیار با دوام است و می‌توانید سال‌های زیادی از آن استفاده کنید. علاوه بر این، طراحی ناهارخوری فرانسوی بسیار ظریف و زیبا است و در حالی که با محیط‌های سنتی و قدیمی تطابق دارد، می‌تواند به عنوان یک نقطه کانونی دنج در سبک دکوراسیون معاصر و مدرن هم به خوبی ادغام شود.

در این مقاله از وبلاگ سان مبل قصد داریم انواع میز ناهارخوری فرانسوی را به شما معرفی کرده و در مورد هماهنگ کردن آنها با دیگر لوازم خانه نکاتی را ارائه دهیم.

انواع میز ناهارخوری فرانسوی

میز ناهارخوری کانون اصلی و مرکز سالنی است که اعضای خانواده اوقات بیشتری را در آنجا با هم می‌گذرانند و همین موضوع، اهمیت میز ناهارخوری را برای دلپذیر کردن فضا نشان می‌دهد.

بیشتر میزهای ناهارخوری فرانسوی از چوب به عنوان ماده اولیه استفاده می‌کنند و رنگی گرم و روستایی دارند. در بعضی موارد هم کل میز از چوب دست ساز (چوب مهندسی شده که برای تولیدات کم‌هزینه‌تر استفاده می‌شود) ساخته شده است. در برخی دیگر، چوب به عنوان یک ماده ثانویه و برای برجسته کردن ظاهر میز ناهارخوری استفاده می‌شود.

بیشتر میزهای ناهارخوری فرانسوی مستطیل شکل هستند؛ اگر چه میزهای فرانسوی کوچک‌تر بیضی یا گرد را هم می‌توان برای صرفه جویی در فضا انتخاب کرد. پیدا کردن میزهای مربعی شکل در سبک فرانسوی دشوارتر است. معمولاً روکش میزهای ناهارخوری فرانسوی براق نبوده و بیشتر مات می‌باشد.

سرویس میز ناهارخوری فرانسوی
سرویس ناهارخوری فرانسوی ۸ نفره تولیدی سان مبل

استفاده از رنگ‌های خنثی در طراحی ناهارخوری به سبک فرانسوی رایج است، بنابراین بعید است که بتوانید یک میز ناهارخوری به این سبک با رنگ‌های پاستلی یا تند پیدا کنید. با این حال، ممکن است رنگ‌های سبز، یا نارنجی در تودوزی طرح دار صندلی‌ها گنجانده شود. این صندلی‌ها احتمالاً دارای پشتی‌هایی به سبک نردبانی هستند که با طراحی روستیک خود مطابقت دارند و مجموعه‌های آنتیک یا گران‌قیمت نیز ممکن است خطوط منحنی و جزئیات حکاکی شده را که اغلب در مبلمان روستایی فرانسوی دیده می‌شود، نشان دهند.

انواع مختلفی از میز ناهارخوری فرانسوی وجود دارد که در زیر برخی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

میز ناهارخوری فرانسوی کلاسیک

میزهای ناهارخوری کلاسیک فرانسوی، جذابیت دنیای قدیم را با لکه‌های غنی روستایی یا رنگ آمیزی نامنظم به رنگ مشکی یا کرم، یادآور می‌شوند. میزهای روستایی سنتی فرانسه به دو شکل مستطیل و گرد هستند و ویژگی‌هایی مثل پایه‌های کابریولی و پایه‌های منحنی دارند. این میزها به فضای ناهار خوری شما گرما می‌بخشند و هم برای محیط‌های معمولی و هم رسمی استفاده می‌شوند. این سبک از میز ناهارخوری فرانسوی بیشتر برای دکوراسیون کلاسیک و خانه‌های بزرگ مناسب می‌باشند.  

میز ناهارخوری فرانسوی سبک استانی

میز ناهارخوری فرانسوی استانی نسبت به همتایان سنتی خود تزئینات بیشتری داشته و در اشکال، سبک‌ها و اندازه‌های مختلفی وجود دارد. بسیاری از سبک‌های این نوع میز ناهارخوری، روکش چوبی با رنگ گرم و طبیعی دارند و دارای کنده‌کاری‌های پر تزئین هستند. این نوع میزها درحالی که فضایی از زمان‌های قدیم را یادآور می‌شوند، برای خانواده‌ها و مجالس خودمانی فوق‌العاده هستند. این میزها در کنار لوسترهای کریستالی، صندلی‌های ناهارخوری مدالیون فرانسوی و چند اکسسوری دیگر، باعث زیبایی فضای شما می‌شوند.

میز ناهارخوری فرانسوی سبک روستایی (فارم هاوس)

خیلی از میزهای ناهارخوری فرانسوی به سبک روستایی ویژگی‌های تزئینی منحصر به فردی مثل پایه‌های سه پایه دار و عناصر حکاکی شده زیبا دارند. حتی بعضی از آن‌ها دارای کشوهایی هستند که نه تنها کاربردی بوده، بلکه جذابیت و زیبایی میز را دوچندان می‌کنند. پرداخت‌های ساده چوب باعث می‌شود که این میزها به راحتی با قطعات دیگر جفت شوند.

اگر به قفسه‌ها و بوفه‌های رنگ‌شده علاقه دارید، به راحتی می‌توانید آنها را با میزهای غذاخوری فرانسوی فارم هاوس (روستایی) با ظاهری طبیعی ترکیب کنید. این زیبایی‌ها زمانی که دکور و اکسسوری‌ها در اتاق به حداقل رسیده باشند، بهتر به نظر می‌رسند.

میز ناهارخوری فرانسوی به سبک شَبی شیک (شیک کهنه)

میزهای ناهارخوری سفید فرانسوی سبک Shabby Chic به دلیل طراحی کلاسیک فرانسوی به سبک لویی، رسمی‌تر از میزهای شیک معمولی هستند. این نوع میز ناهارخوری در حالی که یک حس قدیمی و کلاسیک را القا می‌کند، بسیار شیک و زیبا بوده و باعث دنج شدن فضا می‌شود.

میز ناهارخوری فرانسوی مدل لویی
سرویس میز ناهارخوری فرانسوی مدل لویی ساخته شده در کارخانه سان مبل

میز ناهارخوری فرانسوی با نیمکت

میز ناهارخوری فرانسوی با نیمکت که با صندلی‌های کلاسیک ترکیب شده است، نه تنها حسی کلاسیک داشته؛ بلکه مناسب فضاهای معاصر و مدرن‌تر هم هست؛ بنابراین اگر به میز ناهارخوری فرانسوی علاقه دارید و در عین حال دکوراسیون مدرن را می‌پسندید، می‌توانید از این مدل میز ناهارخوری در خانه خود استفاده کنید.

سرویس ناهارخوری فرانسوی با نیمکت
سرویس ناهارخوری فرانسوی همراه با نیمکت ساخته شده در کارخانه سان مبل

برای تکمیل این مجموعه، می‌توانید از یک فرش بزرگ با طرح ظریف مزرعه‌ای و روستایی استفاده کرده و روی میز را با یک کاسه میوه و یا شاید مجموعه کوچکی از گلدان‌های تزئینی، زیباتر کنید.

میز ناهارخوری فرانسوی گرد

شما حتی می‌توانید از میزهای گرد و کوچک‌تر به سبک فرانسوی در آشپزخانه خود استفاده کنید که نه تنها از چوب مرغوب ساخته شده و بسیار شیک هستند، بلکه حس صمیمیت بیشتری را در فضا ایجاد می‌کنند. به این صورت اگر خانه کوچکی دارید، از فضای خود به بهترین شکل استفاده می‌کنید و فضای بیشتری در سالن پذیرایی خواهید داشت.

صندلی فرانسوی لویی گرد
میز ناهارخوری لویی فرانسوی گرد ساخته شده در کارخانه سان مبل

میز ناهارخوری فرانسوی دو پایه

میزهای ناهارخوری فرانسوی دو پایه دارای یک صفحه معمولاً مستطیلی شکل هستند که بر روی دو پایه بزرگ قرار گرفته است. معمولاً این دو پایه به طرز چشمگیری و با ظرافت تمام حکاکی و کنده‌کاری‌شده که جذابیت طراحی فرانسوی را به نمایش می‌گذارد. این نوع میزها معمولاً به طور کامل از چوب طبیعی ساخته شده و کنده‌کاری‌های روی پایه‌ها با دست انجام می‌شوند.

میز ناهارخوری فرانسوی با پایه‌های X شکل

میز ناهارخوری فرانسوی با پایه‌های X شکل بسیار زیبا و ظریف ساخته شده و در عین اینکه شکوه و جلال سبک فرانسوی را به نمایش می‌گذارد، بسیار مناسب فضاهای مدرن و معاصر است و مانند سبک‌های دیگر میزناهارخوری فرانسوی پرکار و تزئین شده نیست. این میزها نیز با چوب طبیعی ساخته می‌شوند که نشان دهنده کیفیت و مرغوبیت آن‌ها است.

برای اینکه به فضا حسی بوهو و روستایی بیشتری ببخشید، می‌توانید برای این نوع میزها از صندلی‌های حصیری استفاده کنید و به فضای خود روح بدهید.

میز ناهارخوری فرانسوی مربعی شکل

میز ناهارخوری مربعی شکل معمولاً ۴ نفره بوده و برای قرار دادن در آشپزخانه مناسب است؛ بنابراین اگر خانه کوچکی دارید و ترجیح می‌دهید در سالن پذیرایی خود میز ناهارخوری قرار ندهید تا فضای بیشتری داشته باشید، می‌توانید از این نوع میز ناهارخوری فرانسوی در آشپزخانه استفاده کرده تا علاوه بر این که در مصرف فضا صرفه جویی کرده‌اید، حس صمیمی‌تری در فضای آشپزخانه خود ایجاد کنید.

اینکه در این مورد میزی را انتخاب کنید که بر روی پایه‌ها حکاکی و کنده کاری داشته باشد یا نه، به سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی خانه شما بستگی دارد. در هر صورت این میز، چه با حکاکی چه بدون آن، ماهیت شیک و اصیل فرانسوی خود را همیشه به نمایش می‌گذارد.

میز ناهارخوری فرانسوی چه ویژگی‌هایی دارد؟

میز ناهارخوری فرانسوی دارای رنگ‌های ظریف و مواد طبیعی است که عناصر اصلی این سبک هستند. جدا از این که میزهای ناهارخوری سبک روستایی بسیار بزرگ هستند، سبکی راحت و دلپذیر هم دارد.

اگرچه میزهای اولیه فرانسوی کاملاً بزرگ و مستطیلی شکل بودند، امروزه میزهای بیضی و گرد برای خانه‌هایی با فضای محدود ساخته شده و در دسترس هستند. معمولاً از رنگ‌های پاستلی یا برجسته برای طراحی و ساخت میزهای ناهارخوری فرانسوی استفاده نمی‌شود و رنگ‌های خنثی و طبیعی بیشتر مورد استفاده در این سبک از میز ناهارخوری است. پرداخت‌ها برای میز ناهارخوری فرانسوی معمولاً مات است تا حس روستایی بیشتری را القا کنند و از روکش‌های براق روی آن‌ها استفاده نمی‌شود.

برای القای حس طبیعی بودن و زیبایی دو چندان میز ناهارخوری فرانسوی، چوب آن را سند بلاست می‌کنند تا علاوه بر جلوه بیشتر چوب طبیعی به کار رفته در این نوع میز، در صورت ضربه خوردن و کنده شدن چوب، ظاهر خود را حفظ کند و حتی بافت چوبی خود را بیشتر نمایان کند.

بهترین مواد برای میز ناهارخوری فرانسوی چیست؟

بهترین مواد برای میز ناهارخوری فرانسوی آنهایی هستند که بادوام باشند و در برابر استفاده روزانه مقاومت کنند. دو مورد از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای میز فرانسوی، چوب جامد و پرداخت‌ها هستند که در زیر توضیح داده شده است:

  • چوب جامد یک ماده طبیعی است و می‌تواند سایش و پارگی زیادی را تحمل کند. چوب جامد در انواع راش، افرا، توس، نارون، بلوط و گیلاس موجود است.
  • توس روکش صاف و دانه سفت‌تری دارد، در حالی که افرا به خاطر خطوط بکرش معروف است؛ اما نرم‌تر از توس و بلوط است.
  • راش و بلوط از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای میزهای ناهارخوری فرانسوی است که خیلی بادوام بوده و در برابر خط و خش مقاوم است.
  • چوب گیلاس با تنوع رنگ و دانه‌های چشمگیر خود به هر خانه‌ای گرما و ظرافت می‌بخشد.
  • انواع روکش‌ها خیلی محبوب هستند؛ زیرا به طراحان اجازه می‌دهد تا الگوها و منبت‌های جذاب و زیبا را در میزهای ناهارخوری ایجاد کنند. اما وقتی صحبت از دوام و طول عمر می‌شود، چوب جامد (طبیعی) به همه گزینه‌های دیگر برتری دارد.

لازم به ذکر است که در ساخت میزهای ناهارخوری فرانسوی در کارخانه سان مبل از بهترین چوب راش، چوب سوپر راش گرجستان در ساخت پایه‌ها استفاده می‌شود تا برای سال‌های مقاوم باشند. صفحه رویی میز از MDF ساخته می‌شود که با روکش راش محافظت می‌شود.

قیمت میز ناهارخوری فرانسوی چقدر است؟

بسیاری از کسایی که به سبک دکوراسیون فرانسوی علاقه دارند می‌خواهند قیمت میز ناهارخوری فرانسوی را بدانند، اما قیمت میز ناهارخوری فرانسوی به عوامل مختلفی مثل طرح، سبک، نوع چوب استفاده شده در میز، نوع روکش و خیلی فاکتورهای دیگر بستگی دارد. اما به طور کلی، از آن جایی که میز ناهارخوری به سبک فرانسوی از چوب طبیعی و مرغوب ساخته می‌شود، قیمت بالایی دارد.

سخن پایانی

یک میز ناهارخوری زیبای فرانسوی یک سرمایه گذاری عالی به حساب می‌آید؛ چون نه تنها خیلی زیبا، شیک، ظریف و مجلل است؛ بلکه خیلی بادوام بوده و دهه‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید. میز ناهارخوری فرانسوی از چوب طبیعی ساخته شده و خیلی مرغوب و با کیفیت است. انواع مختلفی از میز ناهارخوری به سبک فرانسوی طراحی و تولید می‌شود که شما می‌توانید با توجه به سلیقه و دکوراسیون داخلی خانه خود مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید.

در این مقاله در مورد میز ناهارخوری فرانسوی صحبت کرده و انواع آن را به شما معرفی کردیم. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
error: