آیا چوب نراد برای ساخت مبلمان مناسب است؟

چوب نراد در مبلمان تمام پارچه
در تولید کلاف داخلی مبلمان تمام پارچه در کارخانه سان مبل، از بهترین چوب روس (چوب نراد) استفاده می‌شود. این نوع چوب از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار است.
چوب نراد در مبلمان تمام پارچه

در کارخانه سان مبل، نوع چوب مورد استفاده در کلاف/اسکلت داخلی مبلمان مدرن و تمام پارچه، مرغوب‌ترین چوب روس (چوب نراد) می‌باشد. چوب روس که در واقع چوب درخت کاج است، انواع مختلفی دارد که از میان آن‌ها چوب نراد نسبت به انواع دیگر از کیفیت بالاتری برخوردار است.

علل انتخاب چوب نراد در مبلمان تمام پارچه

علل انتخاب این نوع چوب توسط مجموعه سان مبل به شرح زیر می باشد:

  • سبک بودن: در مبلمان تمام پارچه بدلیل حجم بالای کلاف چوبی، سبک بودن از اهمیت ویژه‌ای برخوردارست.
  • قابلیت برش‌، فرم‌دهی و انعطاف بالا
  • مقاومت بالا در برابر موریانه، ساس و‌ قارچ‌ها
  • اتصال راحت با میخ و چسب چوب
  • مقاوم در برابر رطوبت
چوب نراد مناسب برای ساخت کلاف داخلی مبلمان تمام پارچه و راحتی
چوب نراد مناسب برای ساخت مبلمان تمام پارچه و راحتی

آیا هر چوب نرادی خوب است؟

به صورت کلی مغز هر چوبی به دلیل آبرسانی از ریشه درخت، دارای رطوبت بسیار بالایی است که برای استفاده از آن در صنایع مبل‌سازی حتماً باید خشک شود. دو روش برای خشک کردن چوب مرسوم است. روش سنتی؛ پهن کردن الوارها در زیر نور خورشید و روش مدرن؛ خشک کردن آن‌ها با استفاده از کوره‌های مخصوص خشک کردن چوب است.

خشک کردن چوب در کوره باعث افزایش طول عمر و مقاومت آن نسبت به روش سنتی می‌شود. مسلماً خشک شدن چوب به روش مدرن به‌دلیل طی کردن فرایندهای متعدد و استفاده از فناوری‌های نوین هزینه بالاتری را برای تولیدکننده به همراه خواهد داشت.

ما در کارخانه سان‌مبل با هدف تضمین کیفیت و مرغوبیت محصولاتمان، از چوب خشک‌کن رفته کوره کارخانه که قیمت بالاتری هم‌ دارد، استفاده می‌کنیم، چرا که مشتریان ما لایق بهترین کیفیت هستند.


برای اطلاع از نوع چوب به کاربرده شده در ساخت مبلمان نئوکلاسیک، خواندن مقاله “چوب مناسب برای ساخت مبلمان نئوکلاسیک” را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

۵/۵ از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
error: