انتخاب مبل ال آمریکایی برای خانه ای مدرن

ال آمریکایی
سپری کردن ساعت‌های طولانی جلوی تلویزیون و تماشای برنامه‌ها و سریال‌ها، بخش بزرگی از فرهنگ آمریکایی‌ها را تشکیل می‌دهد ...
ال آمریکایی

مبلمان منزل یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک خانه است که تأثیر بسیار زیادی در زیبایی خانه و بزرگ نشان دادن فضا دارد. روز به روز مدل‌ها و ترندهای جدیدی از مبلمان خانه به بازار عرضه می‌شود که گاهی ممکن است انتخاب را سخت کند، از طرف دیگر این خبر خوبی است چون شما با هر سلیقه‌ای در نهایت می‌توانید مبلمان موردنظرتان را پیدا کنید. برای انتخاب مبلمان مناسب خانه باید عواملی مثل فضای سالن پذیرایی، سبک دکوراسیون داخلی، پالت رنگی خانه، سلیقه و بودجه خود را در نظر بگیرید.

یکی از محبوب‌ترین مدل‌هایی که در سال‌های اخیر جای خود را در بازار باز کرده، مبل ال آمریکایی بوده که موضوع این مقاله از مجموعه بلاگ‌های سان مبل است. در این مقاله در مورد مبل ال آمریکایی، انواع مبل ال صحبت خواهیم کرد.

آیا مبل ال آمریکایی انتخاب شما است؟

سپری کردن ساعت‌های طولانی جلوی تلویزیون و تماشای برنامه‌ها و سریال‌ها، بخش بزرگی از فرهنگ آمریکایی‌ها را تشکیل می‌دهد؛ بنابراین مبل‌های راحتی اهمیت بالایی در خانه‌های آمریکایی دارند؛ مبل ال هم از این فرهنگ آمده و برای راحتی بیشتر جلوی تلویزیون طراحی شده است. مبل ال جدید در واقع با سبک‌های زندگی امروزی تطابق دارد؛ این مبل‌ها در حالی که خیلی راحت هستند، چون فضای کمی را اشغال می‌کنند، می‌توانند خانه‌ها و فضاهای کوچک را بزرگ‌تر نشان دهند.

مبل ال آمریکایی نسبت به دیگر مبل‌های راحتی نه تنها فضای بیشتری برای نشستن دارد، بلکه همان طور که گفته شد، فضای کمتری از سالن پذیرایی یا نشیمن شما را اشغال می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود سالن نشیمن یا پذیرایی خانه شما بزرگ‌تر به نظر برسد.

جالب است که بعضی از مدل‌های مبل ال آمریکایی چون از چند تکه جدا از هم تشکیل شده، امکان این را به شما می‌دهند که نحوه چیدن آن‌ها را عوض کرده و دکوراسیون سالن نشیمن خود را از یکنواختی دربیاورید.

اما بهتر است قبل از این که اقدام به خرید مبل ال آمریکایی کنید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

سبک خود را بشناسید!

مبل ال جدید در انواع و اقسام و استایل‌های متفاوت وجود دارد و هر روز استایل‌های جدیدتر و متفاوت‌تری از مبل ال به بازار عرضه می‌شود؛ شما می‌توانید انواع استایل‌های مبل ال مینیمال، مدرن، چستر، کلاسیک و …. را در میان انواع مبلمان ال پیدا کنید، بنابراین مهم است که استایل منحصر به فرد خود را داشته باشید و سبکی را انتخاب کنید که با سایر لوازم منزل شما هارمونی داشته باشد. از طرف دیگر بهتر است سراغ ترندهایی که دو روز بیشتر مد نیستند نروید، چون ممکن است سال بعد و با تموم شدن ترند، مجبور شوید مبل ال جدید خود را که حالا قدیمی شده، عوض کنید.

سالن نشیمن خود را اندازه بگیرید!

یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در خرید مبل ال آمریکایی این است که اندازه‌های سالن نشیمن یا سالن پذیرایی خود را بدانید. مبل ال به شما این اجازه را می‌دهد تا اگر خانه کوچکی دارید، بهترین استفاده را از فضای کوچک سالن نشیمن خود کرده و حتی از فضاهای گوشه سالن هم استفاده کنید.

مبل ال آمریکایی دو بازو دارد که با زاویه‌ای ۹۰ درجه به هم وصل می‌شوند. چه بخواهید این بازوها را در کنار دیوار قرار دهید چه قرار ندهید، باید فضایی که قرار است هر دو بازوی مبل قرار بگیرد را اندازه گیری کنید تا بتوانید تصمیم بگیرید آیا می‌خواهید مبلی با دو بازوی هم اندازه داشته باشید یا مبلی با یک بازوی کوچک‌تر مناسب سالن شماست. اندازه دیگری که باید در نظر داشته باشید، عمق است؛ مبل ال آمریکایی دارای عمق‌های متفاوتی است، بعضی مدل‌ها عمقی کمتر و بعضی دیگر عمق بیشتری دارند که باید با توجه به اندازه فضا و همین‌طور سلیقه خود، مدل مناسب را انتخاب کنید.

برای راهنمایی در اندازه‌گیری فضایی در منزل که می‌خواهید مبل ال آمریکایی در آنجا قرار بگیرد، می توانید با همکاران ما از طریق تماس و یا واتساپ در ارتباط باشید.

محل قرارگیری مبل ال آمریکایی

ال آمریکایی سرمه ای

ممکن است سؤال کنید که مبل ال را کجا بگذاریم بهتر است؛ این موضوع کاملاً سلیقه‌ای است و قاعده‌ای برای این کار وجود ندارد. شما بر اساس فضای سالن، لوازم دیگر در سالن و سلیقه خود، هم می‌توانید مبل ال را در کنج سالن قرار دهید هم در وسط سالن! حتی می‌توانید مبل ال را زیر پنجره بگذارید. مثلاً بعضی مدل‌های مبلمان ال هستند که یک سمت آن‌ها پشتی ندارند، شما می‌توانید با قرار دادن این سمت از مبل در زیر پنجره، هم تکیه گاهی برای کسانی که روی مبل می‌نشینند ایجاد کرده و هم از فضای خود بهترین استفاده را کنید.

انتخاب پارچه مبل ال آمریکایی

اکنون شما استایل مورد نظر خود را می‌دانید و سالن نشیمن را هم اندازه گرفتید؛ در این مرحله نوبت به انتخاب پارچه مبل ال جدید شما می رسد. رنگ و طرح پارچه‌ای که برای مبل ال خود انتخاب می‌کنید، مهم‌ترین بخش کار خرید مبل ال آمریکایی است؛ چون پارچه مبل تعیین کننده ظاهر مبل و زیبایی خانه شما است، پس نهایت دقت را در انتخاب پارچه مبلمان خود داشته باشید.

برای انتخاب پارچه مبل ال، به فاکتورهایی مثل استایل دکوراسیون داخلی خانه و پالت رنگی خانه خود توجه داشته باشید، چون باید پارچه را بر این اساس انتخاب کنید. مثلاً اگر مبلمان دیگری در خانه دارید که رنگ خنثی دارد، بهتر است از پارچه‌هایی با رنگ و طرح شاخص استفاده کنید تا به فضای شما روح ببخشد، از طرف دیگر اگر بقیه مبلمان شما طرح دار و شلوغ هستند، می‌توانید از پارچه‌های ساده با رنگ‌های نود برای مبل ال آمریکایی خود استفاده کنید تا کمی آرامش به فضای شما اضافه شود.

ما در کارخانه سان مبل از دو نوع دسته بندی برای پارچه‌های مبلمان استفاده می‌کنیم پارچه های پایه پنبه ای-مخمل و پارچه های گونی بافت کتان، شما می‌توانید با تنوع رنگی بی نهایت از بین این دو دسته بندی پارچه، مناسب ترین انتخاب را داشته باشید. در ضمن می‌توانید برای مشاهده مبل ال آمریکایی با پارچه گونی بافت، صفحه این محصول را مشاهده بفرمایید.

ضمناً می‌توانید صفحه اینستاگرام سان مبل را برای مشاهده منزل مشتریان و همچنین انتخاب ساده‌تر پارچه ها دنبال کنید.

سایر لوازم چیدمان اتاق نشیمن

همیشه این را بدانید که توجه به جزئیات است که تفاوت ایجاد می‌کند! این که چه لوازمی را در کنار مبل ال جدید خود انتخاب می‌کنید، در زیبایی خانه شما تأثیر خیلی زیادی دارد. در این جا چند پیشنهاد ساده درمورد استفاده از سایر لوازم در کنار مبل ال آمریکایی، ارائه داده‌ایم.

مثلاً، اگر پارچه‌ای ساده با رنگ خنثی را برای مبل خود انتخاب کرده‌اید، بهتر است کوسن‌هایی را بر روی مبل خود قرار دهید که طرح‌های گل‌دوزی با رنگ‌های شاخص دارند، یا می‌توانید از رنگ‌های شاخصی که مکمل رنگ خنثی پارچه مبل هستند برای کوسن‌ها استفاده کنید.

اگر پارچه‌ای که برای مبل ال خود انتخاب کرده‌اید تیره است یا رنگ‌های شاخصی دارد، می‌توانید از پارچه‌های ساده با رنگ‌های مکمل ملایم‌تر استفاده کنید تا فضای شما بیش از حد شلوغ به نظر نرسد.

انتخاب میز جلو مبلی برای مبل ال آمریکایی

ال آمریکایی سبز

زمانی که مبل ال آمریکایی برای اتاق نشیمن خود انتخاب می‌کنید، حتماً به یک میز جلومبلی یا میز عسلی برای قرار دادن وسایلی مثل کنترل تلویزیون یا فنجون چای یا قهوه نیاز دارید. نکته‌ای که باید در انتخاب میز جلومبلی مناسب برای مبل ال آمریکایی در نظر بگیرید این است که مبل ال دو بازو دارد و میزی را باید انتخاب کنید که در دسترس هر دو بازوی مبل باشد.

پس نکته‌ای که در انتخاب میز مهم است، در نظر داشتن ابعاد مبل است. میزهای مستطیلی شکل برای مبلمان ال آمریکایی که دو بازوی هم اندازه دارند، پیشنهاد نمی‌شوند، به جای آن می‌توانید از میزهای جلو مبلی گرد یا مربع برای این مدل مبلمان استفاده کنید.

اگر میز جلو مبلی مناسبی برای مبل ال خود پیدا نکردید، می‌توانید از پاف هم استفاده کنید. بعضی از پاف‌ها، درب دارند و شما می‌توانید وسایل اضافی خود را درون آن‌ها قرار داده و در فضای خود صرفه جویی کنید.

مزایای استفاده از مبل ال در خانه

همان طور که قبلاً گفته شد، مبل ال یکی از راحت‌ترین مبلمان راحتی است که در انواع و اقسام مختلفی به بازار عرضه می‌شود. از مبل ال حتی برای خوابیدن هم استفاده می‌شود. استفاده از مبل ال در سالن پذیرایی یا نشیمن مزیت‌های زیادی دارد که در این جا بعضی از آن‌ها آورده شده است:

جای کمی را اشغال می‌کند

همان طور که گفته شد، مبل ال، در عین اینکه جای بیشتری برای نشستن و حتی خوابیدن ارائه می‌دهد، فضای خیلی کمتری از سالن پذیرایی را اشغال می‌کند و باعث می‌شود سالن‌های کوچک بزرگ‌تر و جادارتر به نظر برسند.

موجود در استایل‌ها و طرح‌های مختلف

مبل ال در انواع استایل‌های مختلف مثل کلاسیک، مدرن، مینیمال و حتی سنتی طراحی و تولید شده است که شما هر نوع سلیقه‌ای که داشته باشید، می‌توانید مبلمانی متناسب با سلیقه خود در میان مبلمان ال پیدا کنید. از طرف دیگر مبل ال در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها تولید و عرضه می‌شود و شما می‌توانید بر اساس پالت رنگی خانه خود، هر رنگی که مدنظر دارید را انتخاب کنید. حتی مبل چستر که در سال‌های اخیر بسیار محبوب و پرطرف‌دار شده، هم در میان مدل‌های مبلمان ال دیده می‌شود! یعنی شما می‌توانید یک دست مبل ال راحتی با طرح چستر در خانه خود داشته باشید! تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک!

مناسب برای دورهمی های خانوادگی

ال آمریکایی سبز

ما ایرانی‌ها عادت داریم مهمانی‌های خانوادگی گرفته و کل فامیل را دعوت کنیم. مبل ال به راحتی گنجایش افراد زیادی را دارد، از طرف دیگر، معمولاً در زمان صرف شام، میز نهارخوری جوابگویی تعداد مهمان‌های ما نیست، پس جوان‌ترها می‌توانند غذای خود را روی مبل ال صرف کنند.

مناسب برای منازل کوچک و بزرگ

مبل ال برای هر متراژی مناسب است؛ فرقی نمی‌کند سالن نشیمن شما بزرگ باشد یا کوچک، شما به راحتی می‌توانید از مبل ال آمریکایی در فضای خود استفاده کنید. حتی می‌توان گفت که مبل ال برای فضاهای کوچک مناسب‌تر است، چون فضای کمی را گرفته و سالن را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

اگر هم خانه‌ای بزرگ دارید، می‌توانید از چند دست مبل استفاده کرده و مبل ال را برای تماشای تلویزیون، در جلوی تلویزیون قرار دهید، چون مبل ال برای لم دادن و خوابیدن جلوی تلویزیون ساخته شده است.

مقرون به صرفه

مبل ال نسبت به سایر مبل‌ها که به صورت ست یا حتی تک عرضه می‌شوند، بسیار ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است! چون مبل ال ساده‌تر بوده و پارچه و چوب کمتری برای ساخت آن استفاده شده و متعاقباً قیمت پایین‌تری هم دارد. با این حال ممکن است به قیمت‌های خیلی متنوعی در بازار برخورد کنید که دلیل آن نوع و کیفیت مواد سازنده مبلمان ال است.

سخن پایانی

امروزه، با شلوغ‌تر شدن شهرهای بزرگ، خانه‌ها کوچک شده‌اند؛ بنابراین مهم است که خانه خود را چگونه بچینیم که هم بهترین استفاده را از فضا کرده باشیم و هم سالن خانه بزرگ‌تر به نظر برسد؛ به همین دلیل است که مبل ال آمریکایی در سال‌های اخیر طرف‌داران زیادی، به خصوص در بین جوان‌ترها پیدا کرده است.

مبلمان ال مزیت‌های زیادی دارد که به صرفه بودن، تنوع استایل و طرح و رنگ‌های متنوع از مهم‌ترین آن‌هاست.

در این مقاله در مورد مبل ال آمریکایی و مزایای آن صحبت کرده و نکاتی را در مورد انتخاب این نوع مبلمان ارائه دادیم؛ امیدواریم مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

در صورتی که سؤالی در مورد مبل ال آمریکایی دارید، در قسمت نظرات زیر همین مقاله آن را مطرح کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن شما را راهنمایی کنیم.

۵/۵ از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
error: