سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون منزل

سبک مینیمال در طراحی دکورخانه
سبک مینیمال بر روی سادگی و دوری از هرگونه زرق و برق تمرکز دارد. این سبک خالی از پیچیدگی و رنگ‌های گوناگون است که یک فضای فوق العاده ساده و شیک را فراهم می‌کند.
سبک مینیمال در طراحی دکورخانه

از آنجایی که سبک‌های دکوراسیون داخلی بسیار متنوع هستند، شما می توانید با توجه به سلیقه و شرایط خود بهترین انتخاب را در بین آنها داشته باشید و فضای منزل خود را دلنشین و زیبا کنید. البته نباید اجازه دهید هیچ کدام از این سبک‌های گوناگون شما را محدود کنند. گاهی می‌توانید با ترکیب چند سبک باهم، به آن ایده ای که در ذهن خود دارید، برسید و سبکی نو و مختص خود بسازید. ما نیز سعی داریم در این مطلب شما را بیشتر با سبک مینیمال آشنا کنیم.

اجرا کردن سبک مینیمال در طراحی داخلی منزل چندان کار ساده ای به حساب نمی آید و چنانچه به شیوه ی درستی اجرا نشود، اصلا نتیجه ی مطلوبی نخواهد داشت.

سبک مینیمال بیشتر روی ساده بودن و به دور از هرگونه زرق و برق تمرکز دارد. در واقع چیدمانی خالی از پیچیدگی و رنگ های گوناگون است که اگر بتوان چنین سبکی را اصولی اجرا کرد، می توان یک فضای فوق العاده زیبا، ساده و شیک را فراهم کرد.

می‌توان گفت ساده گرایی همان مینیمالیسم است که امروزه بسیار پرطرفدار شده است و یکی از معروف‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود. در طراحی دکوراسیون محیط مورد نظر شما نیز به ساده‌تر کردن چیدمان و استفاده حداقلی از وسایل کمک می کند.

تعریف مینیمال

کلمه ی مینیمال واژه ای لاتین به معنای حداقل است. اصطلاح مینیمالیست نیز به فردی گفته می شود که به ساده‌ترین حالت با کمترین میزان پیچیدگی در هر موضوعی تمایل دارد. مینیمال به شما کمک می کند تا از شر چیزهای اضافه رها شوید و فقط وسایل مورد نیاز و ضروری را در اطراف خود داشته باشید. به این صورت است که افراد در انتخاب دکور منزل خود و یا حتی خرید وسایل از خود می پرسند که آیا این وسیله ضروری به حساب می آید یا خیر و در مورد آن تصمیم گیری نهایی را می کنند.

استفاده از سبک مینیمال و افزایش تمرکز

اگر در منزل تمرکز بیشتری نیاز دارید مثل تمرکز روی امور مربوط به خانواده یا کار، سبک مینیمال برای شما بسیار مناسب است. این سبک به جهت ویژگی هایی که دارد در افزایش تمرکز و احساس آرامش افراد کمک زیادی می کند.

استفاده از سبک مینیمال و افزایش تمرکز

ویژگی های سبک مینیمال

در سبک مینیمال، از پالت های رنگی خنثی استفاده می شود. سفید یکی از پرکاربردترین رنگ‌هایی ست که معمولا از آن در این سبک استفاده می شود همچنین هیچ یک از لوازم موجود نیز بیش از حد زرق و برق‌دار نیستند و در انتخاب مبلمان و وسایل منزل از مدل های ساده با رنگ های خنثی استقبال می شود.

در خانه‌های ایرانی‌ معمولا مبلمان‌های پر زرق و برق دیده می‌شود. حتی در متراژهای کم هم استفاده از وسایل تجملاتی و رنگ های گوناگون بسیار متداول شده است. اما این مورد، تاثیر مطلوبی روی فضا و روحیه افراد نخواهد داشت. مینیمالیسم دقیقا با همین موضوع مخالف است. تجمل مبلمان، پیچیدگی فضا را افزایش می‌دهد. خوشبختانه سبک کاری سان مبل نیز تا حد زیادی شبیه به سبک مدرن و مینیمال است. شما می توانید سادگی و در عین حال، شیک بودن را در کارهای این برند مشاهده کنید.

نکته ی بعدی دراین سبک استفاده از نور طبیعی و روشنایی است که نقش مهمی در دکوراسیون فضای شما دارد و حس خوبی را در محیط به وجود می آورد.

همچنین خوب است تنها چیزهایی را در خانه نگه دارید که معمولا از آنها استفاده می کنید. هیچ وسیله ای را برای روز مبادا نگه ندارید. میزها و ویترین‌های کوچک، تابلوهای دیواری رنگارنگ و … را بهتر است دور بریزید و محیط زندگی‌تان را ساده‌تر کنید. در واقع با این کار وسایل غیرضروری‌ را حذف می‌کنید تا ضروری‌ها بیشتر به چشم بی آیند. غالبا این سبک مناسب افرادی ست که شلوغی و بی نظمی در محیط می‌تواند بر روی تمرکزشان به شدت تاثیر منفی بگذارد.

جمع بندی

در یک خانه‌ مینیمال به جای اینکه دارایی‌های صاحب‌خانه خیلی به نمایش گذاشته شود، سادگی و شیک بودن فضا همه را مجذوب می کند. ما در این مطلب با سبک مینیمال تا حدودی آشنا شدیم. اگر قرار باشه یه چیدمان جدید برای منزلتون داشته باشید این سبک رو انتخاب می‌کنید؟


ما در فروشگاه سان مبل محصولات متنوعی را برای چیدمان در سبک مینیمال عرضه می‌کنیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم از محصولات ما دیدن کنید.

۵/۵ از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
error: