مبلمان ایتالیایی را بیشتر بشناسید

سبک مبلمان ایتالیایی
در تولید مبلمان ایتالیایی نوآوری و تکنولوژی‌های روز به کار برده می‌شود و طراحان خلاق این سبک در بازار جهانی توجه ویژه‌ای را به خودشان جلب کرده‌اند.
سبک مبلمان ایتالیایی

سلیقه کاملاً شخصی بوده و از فرد به فرد متفاوت است؛ مدلی که شما خانه خود را تزئین می‌کنید به شکل‌ها، بافت‌ها و پالت‌های رنگی که انتخاب می کنید، متکی است. بعضی از افراد ممکن است با شما هم نظر باشند، اما عده ای هم ممکن است متفاوت فکر کنند. در بیشتر موارد، خانه یک فرد بازتابی از سبک زندگی اوست؛ ولی در بعضی موارد هم ممکن است مبلمانی که در خانه یک فرد میبینید، بازتاب کننده استایل یا سبک زندگی او نباشد. شاید تازه به خانه جدید نقل مکان کرده یا شاید کلاً توجهی به مبلمان و دکوراسیون خانه نداشته باشد. اما اگر شما تمایل دارید که استایل و سبک زندگی‌تان را در محل سکونت خود نشان دهید، پیشنهاد می‌کنیم مبلمان ایتالیایی را در نظر بگیرید.

در این مقاله قصد داریم درمورد مبلمان ایتالیایی و به طور کلی، سبک ایتالیایی برای دکوراسیون خانه صحبت کنیم.

سبک مبلمان ایتالیایی چیست؟

به نظر می‌رسد که مبلمان ایتالیایی هم از نظر طراحی و هم کیفیت بسیار مورد توجه هستند. تقاضای بالایی برای برندهایی مانند فِراری، گوچی و پرادا وجود دارد و این برندهای ایتالیایی جزء برندهای لوکس دنیا، در زمینه مبلمان به حساب می‌آیند. ایتالیا خانه بسیاری از خلاقیت‌های زیبا مانند ماشین‌ها، نوشیدنی‌ها و مد است، بنابراین طبیعی است که این موضوع به طراحی مبلمان آنها هم گسترش پیدا کند.

بعضی از بهترین طراحان مبلمان در جهان، مانند اتوره سوتساس و جیو پونتی، اهل ایتالیا هستند. مبلمان ایتالیایی طراحی شده در رم، پایتخت ایتالیا، به مبلمان سایر کشورها ترجیح داده می‌شود. در واقع، مبلمان طرح ایتالیایی آن‌قدر محبوب‌اند که ۱۰ درصد از کل مبلمان تولید شده در جهان را تشکیل می دهند.

مبلمان ایتالیایی، درست مانند بسیاری از چیزهایی که از ایتالیا آمده‌اند، اصلاً از مد نمی‌افتد. وقتی که شما هر چیزی که طراحی ایتالیایی دارد را خریداری می‌کنید، به معنای واقعی یک سرمایه گذاری مادام‌العمر انجام داده‌اید!

اما ممکن است سؤال پیش بیاید که وقتی مردم می‌گویند سبک ایتالیایی، دقیقاً به چه چیزی اشاره دارند؟ طراحی سبک ایتالیایی به داشتن اشکال ساده و یا مشبک مشهور است. سبک ایتالیایی با دو دوره تعریف می‌شود:

  • سنتی (کلاسیک)
  • مدرن

سبک کلاسیک

طراحی سنتی یا کلاسیک مبلمان ایتالیایی معمولاً شامل مقادیر زیادی جزئیات باکیفیت بالا و با به کارگیری بهترین صنایع دستی بوده که در یک طراحی جاودانه گنجانده شده است.

مبلمان ایتالیایی کلاسیک

سبک مدرن

طراحی مدرن مبلمان ایتالیایی به طور قابل توجهی با طراحی کلاسیک متفاوت است. سبک مدرن ایتالیایی بیشتر به سمت رویکرد مینیمالیستی با فضاهای باز و خطوط تمیز و منحنی گرایش دارد و درهم ریختگی در این سبک دیده نمی شود.

بهترین محصولات ایتالیایی، سنت و تکنولوژی را با هم ترکیب کرده و سبکی منحصر به فرد خلق می‌کنند. صنعتگران و طراحان مبلمان، تجربه و تخصص خود را معطوف به ساخت محصولات با استفاده از روش‌های پیشرفته می‌کنند.

مبلمان ایتالیایی مدرن

چه چیزی مبل ایتالیایی را متمایز می‌کند؟

دلیل این که مبلمان ایتالیایی محبوبیت زیادی دارد، ساختار پیچیده آن است که در آن از بهترین مواد استفاده می‌شود؛ به همین دلیل است که هزینه بیشتری نسبت به مبلمان طراحی و ساخته شده در کشورهای دیگر دارد. وقتی روی مبلمان ایتالیایی سرمایه گذاری می‌کنید، مطمئن باشید که به خوبی ساخته شده‌اند و بسیار مقاوم هستند و عمری طولانی دارند.

فرقی نمی‌کند که مبل ایتالیایی طرح سنتی داشته باشید یا مدرن، به هر حال مبل ایتالیایی اصلاً قدیمی نمی‌شود. در عوض، مانند یک اثر هنری جاودان به چشم می‌آید. این به این دلیل است که در طرح‌های مدرن ایتالیایی، از زیبایی سبک کلاسیک هم استفاده شده است.

وقتی به یک ست مبلمان طرح ایتالیایی نگاه می کنید، به خوبی می توانید متوجه شوید که طراح و سازنده آن، کار خود را با عشق و علاقه فراوان و با در نظر گرفتن تمام جزئیات انجام داده است.

چرا باید خانه خود را با مبلمان ایتالیایی مبله کنید؟

با توجه به مواد باکیفیت و طراحی و ساخت برتر مبلمان ایتالیایی، خرید آن یک سرمایه گذاری واقعی خواهد بود. اگر می‌خواهید مبلمان ارزان بخرید، بهتر است بدانید که بعد از چند سال مجبور می‌شوید آن را عوض کنید چون به احتمال زیاد خیلی زود خراب می‌شود؛ در حالی که مبلمان ایتالیایی تا سال‌های سال دوام خواهند آورد. به همین دلیل است که مبلمان ایتالیایی برای دهه‌ها جزء اصلی خانه‌های لوکس بوده است. هر تکه از مبلمان ایتالیایی کیفیت خیلی بالایی دارد و به طرز باورنکردنی بادوام است.

بر خلاف مبمان تولید انبوه (که بیشتر افراد تمایل به خرید آن‌ها دارند)، مبل‌های ایتالیایی دست ساز هستند؛ پس مطمئن باشید که با خرید مبلمان ایتالیایی، یک ست منحصر به فرد خواهید داشت فضای خانه شما را با پیچیدگی زیبا و فرهنگ غنی که دارد، متحول می‌کند.

اگرچه افراد زیادی فکر می‌کنند مبلمان ایتالیایی فقط در نقاط خاصی از جهان وجود داشته و دسترسی به آن سخت است، باید گفت که این‌طور نیست. فروشگاه‌های سطح بالایی در ایران وجود دارند که مبل ایتالیایی ارائه می‌دهند و می‌توانید دکوراسیون سبک ایتالیایی مورد علاقه خود را در این فروشگاه‌ها پیدا کنید.

مزایای خرید مبلمان ایتالیایی

انتخاب مبلمان ایتالیایی مزایای فراوانی دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه توضیح داده‌ایم:

  • طراحی منحصر به فرد: مبلمان ایتالیایی منحصر به فرد و خاص بوده و در بین سایر استایل‌ها متمایز هستند؛ حال و هوای کل اتاق را بسیار شیک کرده و ظاهر ظریف و شکیل آنها خانه شما را چشمگیر می‌کند. مطمئن باشید هر مبلمانی که انتخاب می‌کنید نسبت به سایر مبل‌ها منحصر به فرد است و یک اثر هنری واقعی محسوب می‌شود؛ بنابراین به جای مبلمان مقوایی ارزان قیمت که در هر دفتر یا فروشگاهی پیدا می‌شوند، چرا روی مبلمانی کمیاب و خاص سرمایه گذاری نمی‌کنید تا بتوانید سبک مختص خود را پیدا کنید؟
  • بادوام: مبلمان سبک ایتالیایی جدا از شکوه و ظرافت، از دوام بالایی برخوردار هستند؛ بنابراین سرمایه گذاری روی مبل ایتالیایی یک انتخاب عالی برای کسانی است که نمی‌خواهند هر پنج سال یک بار برای مبلمان خانه خود هزینه کنند. مبلمان طرح ایتالیایی اصلاً از مد نمی‌افتد و اگر هم قصد تعویض دکوراسیون خانه خود را داشته باشید، می‌توانید آنها را پس از تعمیرات جزئی، حتی با قیمتی بالاتر بفروشید!
  • ظاهری خاص: مبلمان مدرن ایتالیایی بر خلاف بسیاری از مبلمان‌های موجود در بازار، حجیم نیستند. از این رو نه تنها فضای کمتری را اشغال می‌کنند، بلکه در عین سادگی، ظاهری پیچیده به فضا می‌دهند که به جذابیت سالن خانه شما می‌افزاید، چون هر تکه مبل ایتالیایی با توجه زیاد به جزئیات ساخته شده است.
  • برای تمام محیط‌های رسمی و غیررسمی مناسب است: بسیاری از مردم این تصور غلط را دارند که مبلمان سبک ایتالیایی فقط در کشورهای محدودی موجود بوده و به ندرت در دسترس هستند. اما هیچ یک از این افسانه‌ها درست نیست! این روزها مبلمان ایتالیایی در سطح جهانی در دسترس هستند و در طرح‌های گسترده و برای اهداف مختلفی ارائه می‌شوند. مثلاً می‌توانید میز و صندلی اداری، میز کنفرانس، میزهای کار یا میز کامپیوتر سبک ایتالیایی خریداری کنید. به همین ترتیب، می‌توانید تخت، مبل، میز ناهارخوری یا میز جلو مبلی (میز قهوه) خانه یا هتل خود را از مبلمان درجه یک ایتالیایی تهیه کنید.
  • مبلمان ایتالیایی با مهارت بی عیب و نقصی ساخته شده‌اند: ایتالیا به چند دلیل به کالاهای لوکس خود معروف است. اول اینکه صنعتگران ایتالیایی از بهترین مواد برای ساخت محصولات خود استفاده می‌کنند. در مبلمان ایتالیایی، از بهترین چرم، چوب، سنگ و پارچه استفاده می‌شود، هرچند این موضوع به همین جا ختم نمی‌شود؛ مبلمان سبک ایتالیایی طراحی هنری و با کیفیت بالا دارند. در ساخت مبل، توجه به جزئیات نشان دهنده کیفیت آن است، اگر یک مبل ایتالیایی را از نزدیک بررسی کنید، متوجه خواهید شد که بر روی جزئیات بسیار کار شده است. در مبلمان سبک ایتالیایی همه چیز صیقلی و بدون لک می‌باشد. علاوه بر این، طراحان ایتالیایی همواره در حال مطالعه و تمرین روش‌های تولید با کیفیت مبلمان هستند. این توجه و دقت به جزئیات بخشی از فرهنگ تولید کشور ایتالیا برای هزاران سال بوده و نشان می دهد که چرا ایتالیا در تولید اقلام لوکس این قدر خوب است.

آیا مبل ایتالیایی واقعاً همان‌قدر گران است که همه فکر می‌کنند؟

مارک‌های معروف ایتالیایی Fendi Casa یا Edra را در نظر بگیرید، به راحتی می‌توانید متوجه شوید که چرا مبلمان ایتالیایی به عنوان گران‌ترین مبل‌ها در جهان شهرت پیدا کرده‌‌اند. اما آیا مبلمان ایتالیایی صرفاً برای کسانی است که بودجه بالایی دارند یا راهی وجود دارد که همه از مبلمان ساخت ایتالیا در خانه خود لذت ببرند؟

“ساخت ایتالیا” فقط یک برچسب برای نشان دادن کشور سازنده نیست، بلکه با اعتماد به نفس زیاد می‌گوید “این محصول، بهترین است.” این شهرت به سال‌ها پیش برمی‌گردد. سبک ایتالیایی قرن‌ها در دنیای مد و دکوراسیون داخلی پیشرو بوده و این کشور به دلیل مهارت طراحی بی نظیرش به شهرت رسیده است.
با این حال، طرح‌های ایتالیایی مقرون‌به‌صرفه‌ای هم وجود دارد که حتی ممکن است ارزان‌تر از مبلمان‌های تولید انبوه سایر کشورها باشد. هدف طراحی ایتالیایی یک چیز است: شکوه و زیبایی!

در حالی که در تولید محصولات ایتالیایی ارزان‌تر لزوماً از مواد سطح بالای محصولات لوکس استفاده نمی‌شود، اما این محصولات همچنان با علاقه، دقت و خلاقیت ساخته می‌شوند. به عبارت دیگر، بدون توجه به این که چقدر هزینه می‌کنید، نشان معتبر “ساخت ایتالیا” در طراحی تمام مبلمان این کشور مشهود است.
بنابراین، بله، مبل ایتالیایی می‌تواند به دلایل منطقی گران باشد؛ اما امروزه انتخاب‌های زیادی برای طیف وسیعی از بودجه‌ها وجود دارد، به این معنی که همه، با هر بودجه ای که دارند، می‌توانند از زیبایی سبک ایتالیایی در خانه خود لذت ببرند.

سخن پایانی

مبلمانی که ما خریداری می‌کنیم نه تنها نیازهای زندگی را تأمین می‌کنند، بلکه در زیباسازی فضای داخلی خانه ما هم نقش اساسی دارند. ما همیشه سرمایه گذاری هنگفتی در زمینه مبلمان خانه خود انجام می‌دهیم پس بهتر است گزینه‌ای را انتخاب کنیم که دوام بالایی داشته باشد.
اگرچه توصیه می‌شود قبل از خرید مبلمان تحقیق کرده و با طراحان داخلی مشورت کنید، اما با این حال، بعضی افراد برای صرفه جویی در هزینه اشتباه کرده و مبلمان ارزانی که دوام زیادی نداشته و نیاز به تعمیر مکرر دارند، را انتخاب می‌کنند.
سرمایه گذاری روی مبل ایتالیایی به شما این حس را می‌دهد که انگار هر تکه از این مبلمان برای شما سفارشی ساخته شده است. ساعت‌های زیادی برای طراحی، تولید و تکمیل این مبلمان صرف می‌شود و مطمئناً شما تفاوت واضح آن را خواهید دید. طراحان مبلمان مدرن ایتالیایی از تاریخ غنی این کشور استفاده می‌کنند و اقلامی را خلق کرده که هم معاصر و هم با پشتوانه فرهنگی هستند.
در این مقاله در مورد سبک و مبلمان ایتالیایی صحبت کردیم و امیدواریم مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد.
اگر سوالی در خصوص مبلمان ایتالیایی دارید، آن را در قسمت نظرات زیر همین مقاله مطرح کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

۵/۵ از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
error: